Jak uzyskać teleporadę ?
- Pacjenci rejestrowani są i przyjmowani na wizytę lub teleporadę wg. kolejności zgłoszeń, możliwie tego samego dnia w którym nastąpiło zgłoszenie.
- Rejestracja pacjentów do Przychodni odbywać się może poprzez:
- osobiste zgłoszenie się pacjenta w Przychodni lub za pośrednictwem osoby trzeciej;
- zgłoszenie telefoniczne
- zgłoszenia za pośrednictwem systemu e- rejestracja.
- Rejestracji dokonują pracownicy rejestracji od poniedziałku do piątku w godz.
od 7.00 do 18.00, natomiast rejestracja za pośrednictwem systemu e- rejestracja możliwa jest całodobowo. Ponadto istnieje możliwość uzyskania połączenia bezpośrednio z gabinetem pielęgniarki, gabinetem medycyny pracy, administracją poprzez wybranie odpowiedniego numeru wewnętrznego. - W trakcie procesu rejestracji pracownik zobowiązany jest ustalenia powodu zgłoszenia, w tym celu przeprowadza krótką rozmowę z pacjentem. Pytania zadane przez pracownika rejestracji w trakcie tej rozmowy powinny dotyczyć tylko samej choroby, aby zarejestrować zdarzenie w systemie informatycznym (imię i nazwisko, pesel, adres zamieszkania, ewentualnie nr telefonu pacjenta w celu potwierdzenia wizyty).
- Pracownik przychodni dokonujący rejestracji pacjentów, informuje pacjenta o przewidywanym terminie i godzinie udzielenia świadczenia zdrowotnego.
W systemie e- rejestracja widoczne są dostępne terminy udzielenia świadczenia zdrowotnego. Wpisy w systemie e-rejestracja są automatycznie aktualizowane
w miarę zmian dostępności terminów.
Ponadto pracownik rejestracji na żądanie pacjenta udziela kompletnych informacji na temat:
- zakresów świadczeń udzielanych w placówce,
- godzin zapisów do lekarzy,
- wymaganych dokumentów koniecznych przy przyjęciu do lekarza,
- adresów miejsc wykonywania zleconych badań diagnostycznych,
- zasad udostępniania dokumentacji medycznej
- innych informacji dotyczących organizacji pracy przychodni.
- W przypadku zmiany terminu udzielenia świadczenia zdrowotnego pracownik dokonujący rejestracji informuje o tym pacjenta, ustalając nowy termin udzielenia świadczenia.
- Personel rejestracji został przeszkolony w zakresie postępowania w sytuacjach w których konieczne jest przyjęcie pacjenta w trybie pilnym. W sytuacjach wątpliwych, pracownik rejestracji zgłasza zdarzenie do lekarza. Lekarz zobowiązany jest dopodjęcia decyzji, co do terminu lub formy udzielenia świadczenia zdrowotnego (wizyta osobista albo teleporada).
- W grafiku lekarzy – pozostawia się godzinę wolną na udzielenie niezaplanowanych świadczeń zdrowotnych, w przypadku gdy wskazane jest ich udzielenie w dniu zgłoszenia.